Tabor i infrastruktura
W strukturze taboru tramwajowego oprócz standardowych wagonów serii 105N (produkcji Chorzowskiej Wytwórni Konstrukcji Stalowych “Konstal” – obecnie funkcjonującej w ramach koncernu Alstom), w tym zmodernizowanych z napędem energoelektronicznym na prąd stały i prąd zmienny, znajdują się wagony niskopodłogowe typu 2012N (produkcji PESA Bydgoszcz) i typu 116Nd (produkcji Alstom Konstal), wagony z częściowo niską podłogą dwukierunkowe typu Moderus Beta MF 16 AC BD (produkcji Modertrans Poznań), a także nabyte jako używane wagony typu E1 z Wiednia (produkcji Lohner i SGP) i dwukierunkowe wagony typu PT8 z Frankfurtu n/M (produkcji Düwag). Z tych ostatnich w wyniku modernizacji wykonywanej przez Zakład Usługowo Remontowy spółki Tramwaje Śląskie S.A. w Chorzowie powstają jednokierunkowe z częściowo niską podłogą wagony typu Ptm.
Stale podnosząc jakość świadczonych usług wagony poddawane są remontom i modernizacjom służącym poprawie wygody podróżowania oraz obniżeniu kosztów eksploatacji.
» Modernizacje wagonów tramwajowych
Posiadamy również wagony zabytkowe i historyczne – są one żywym świadectwem historii komunikacji tramwajowej na Górnym Śląsku i w Zagłębiu.
» Wagony zabytkowe i historyczne
Oprócz wagonów liniowych posiadamy wagony techniczne służące do transportu, odśnieżania torowisk, napraw sieci trakcyjnej oraz szkolenia kandydatów na motorniczych
Tramwaje korzystają z infrastruktury technicznej – w jej skład wchodzą torowiska, sieć trakcyjna, system zasilania, obiekty i urządzenia sterowania ruchem oraz zajezdnie i warsztaty.