Zadanie nr 66a

Raport nr 13 z dnia 30.01.2013r.
W dniu 29.01.2013r.  na terenie Rejonu nr 4 w Gliwicach rozładowano kolejne zmodernizowane wagony o numerach 744 i 785. W dniu 30.01.2013r. odbyły się odbiory wagonów wchodzących w skład 2 kompletu tj. wagonów o numerach: 627, 667, 744, 785. Czynności odbiorowe oraz przeprowadzone jazdy próbne nie wykazały żadnych istotnych wad i usterek w wagonach.















Raport nr 12 z dnia 21.01.2013r.

Dotarły kolejne zmodernizowane wagony o numerach 627 oraz 667. Wagony na terenie R-1 w Będzinie były uruchamiane przez producenta napędu oraz przechodziły badania techniczne.  W dniu 21.01.2013r. dokonano odbioru technicznego.

Raport nr 11 z dnia 28.12.2012r.

Komisja dokonała odbiorów końcowych wagonów . Wagony podczas odbiorów były spięte w składy 659+660 oraz 645+645. Nie stwierdzono, żadnych istotnych wad w wykonaniu modernizacji, jazdy próbne wypadły pomyślnie. W związku z powyższym w styczniu wagony zostaną wprowadzone do eksploatacji liniowej na liniach tramwajowych nr 4 i 21. Obecnie trwają szkolenia techniczne pracowników. Jednocześnie Wykonawca odebrał kolejne wagony do modernizacji tj. wagony nr 744 i 785 z Rejonu nr 4 w Gliwicach oraz wagony nr 627 i 667 z Rejonu nr 1 w Będzinie.















FILM

FILM

Raport nr 10 z dnia 18.12.2012r.

Komisja złożona z przedstawicieli Zamawiającego oraz Wykonawcy dokonała odbioru technicznego zmodernizowanych wagonów nr 659 oraz 660. W ramach powyższego sprawdzono zgodność wykonanej modernizacji  z Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia. Wykonano również jazdę próbną.

W dostarczonych przez Modertrans Poznań Sp. z o.o.  wagonach typu 105N-HF 11 AC zamontowano asynchroniczny układ rozruchu i hamowania, falowniki, silniki prądu przemiennego, przetwornice statyczne,  system informacji pasażerskiej oraz monitoring. Na tylnim pomoście zabudowano pulpit manewrowy ułatwiający cofanie, piasecznice skutecznie niwelują poślizgi kół, każdy wagon posiada gniazda sterowania ukrotnionego dzięki którym wagony można łączyć w składy dwuwagonowe.

złączone wagony kabina motorniczego komputer pokładowy ekran monitoringu
pulpit manewrowy wsyp zewnętrzny
piasecznicy
wsyp wewnętrzny
piasecznicy
przycisk otwierania drzwi















niazda sterowania
ukrotnionego
połączenie
międzywagonowe
tabliczka znamionowa tył wagonu





























fotel pasażerski kamery monitoringu oraz
głośniki informacji pasażerskiej
wyświetlacz wewnętrzny
informacji pasażerskiej
co słychać w wagonach?
sprawdź!

Raport nr 9 z dnia 17.12.2012r.

Wreszcie dotarły! pierwsze dwa zmodernizowane wagony o numerach 659 oraz 660 zostały zaprezentowane oficjalnie w Zabrzu i miastach Zagłębia Dąbrowskiego.  Prezentacji najpopularniejszego w regionie wagonu po modernizacji, wraz z Prezesem Tramwajów Śląskich Tadeuszem Freislerem, dokonali Prezydent Zabrza Małgorzata Mańka-Szulik, Wiceprezydenci Będzina i Sosnowca – Józef Pilch i Arka­diusz Chę­ciń­ski, Przewodniczący Zarządu KZK GOP i jego zastępca – Roman Urbańczyk i Marek Kopel oraz wiceprezes spółki Modertrans Jarosław Bakinowski.





























port nr 8 z dnia 27.11.2012r.

Wagony wracają z lakierni prosto na halę montażową, gdzie montowany jest osprzęt elektryczny.

Raport nr 7 z dnia 21.11.2012r.

Zakończono prace związane z montażem poszycia, następnie wagony sukcesywnie będą kierowane na lakiernię.

Raport nr 6 z dnia 14.11.2012r.

Wykonawca zakończył prace związane z naprawą i konserwacją konstrukcji pudła wagonów oraz rozpoczął montaż poszycia.

Raport nr 5 z dnia 30.10.2012r.

Zapraszamy do zobaczenia fotorelacji z załadunku wagonu nr 659 na lawetę na terenie Rejonu nr 2
w Katowicach.

pchanie wagonu pod lawetę dojazd do lawety wciąganie wagonu na lawetę za pomocą wciągarki wciąganie wagonu na lawetę za pomocą wciągarki
wciąganie wagonu na lawetę za pomocą wciągarki wciąganie wagonu na lawetę za pomocą wciągarki wciąganie wagonu na lawetę za pomocą wciągarki wciąganie wagonu na lawetę za pomocą wciągarki
wagon na lawecie wagon na lawecie zabezpieczenie przed przemieszczaniem wagonu wagon gotowy do drogi

Raport nr 4 z dnia 29.10.2012r.

Dziś komisyjnie przekazaliśmy Wykonawcy pierwszy komplet wagonów do modernizacji, składający się z następujących wagonów:

  • nr 645 z R-3 Bytom,
  • nr 646 z R-3 Bytom,
  • nr 659 z R-2 Katowice,
  • nr 660 z R-2 Katowice.

Zgodnie z umową wagony powinny wrócić po modernizacji jeszcze w grudniu br. Obecnie sukcesywnie wagony są wywożone lawetami do Modertrans Poznań Sp. z o.o.  Wszystkie wagony zostaną zmodernizowane jako wagony sterujące z możliwością spięcia w składy dwu wagonowe, gdzie wagony nr 645 i 659 będą wagonami pierwszymi
w składzie, natomiast wagony 646 i 660 doczepami czynnymi.

wagon nr 645 wagon nr 646 wagon nr 659 wagon nr 660

Raport nr 3 z dnia 25.10.2012r.

Wiemy już jak będą wyglądać fotele w zmodernizowanych tramwajach typu 105 N. W internetowym głosowaniu zdecydowanie najwięcej głosów uzyskał prezentowany niżej znak graficzny. Kopalniany szyb jest symbolem tradycji naszego regionu, skrzydła nawiązują zaś do logotypu Tramwajów Śląskich, a wywodzą się z tradycji tramwajowej i kolejowej w naszym kraju.

Raport nr 2 z dnia 10.10.2012r.

Wzorem innych dużych miast w kraju i za granicą, chcemy, by na fotelach pasażerskich pojawił się symbol  kojarzony z regionem.  Wybór grafiki, która pojawi się na obiciu foteli w zmodernizowanych tramwajach, spółka pozostawiła swoim pasażerom. Niżej przedstawiamy nasze propozycje:

Raport nr 1 z dnia 14.09.2012r.

Trwają prace przygotowawcze do rozpoczęcia modernizacji. Firma Modertrans Poznań zgodnie z warunkami umowy ma 90 dni (od daty podpisania umowy), na odbiór pierwszego kompletu wagonów. Tramwaje Śląskie S.A. zaakceptowały projekt kolorystyki wagonów. Pierwsze zmodernizowane wagony powinny pojawić się na liniach jeszcze w tym roku.

Strony: 1 2 3

 
 
Polityka cookies