Cele i korzyści
Cele jakościowe
- zahamowanie postępujących procesów degradacyjnych systemu komunikacji zbiorowej,
- poprawę ogólnej sprawności i niezawodności systemów komunikacji publicznej,
- poprawę ogólnego wizerunku, atrakcyjności i komfortu systemu transportu publicznego,
- poprawę obsługi transportowej w rejonie kluczowych obiektów na terenie aglomeracji,
- zintegrowanie istniejących systemów komunikacji publicznej,
- wypracowanie podwalin pod wspólną politykę transportową dla wszystkich miast aglomeracji,
- poprawę stanu środowiska przyrodniczego dzięki ograniczeniu emisji hałasu i wibracji,
Cele ilościowe
- zwiększenie liczby pasażerów obsłużonych przez usprawniony transport publiczny o około 3 600 000 osób w skali roku,
- skrócenie czasu przejazdu pomiędzy miastami o około 5-10%,
- zwiększenie dostępności komunikacji publicznej dla osób niepełnosprawnych i ograniczonych ruchowo poprzez przebudowę platform przystankowych – około 61 szt,
- podniesienie komfortu podróżowania poprzez zakup 45 szt. nowego taboru (30 szt. tramwajów i 15 szt. trolejbusów) i zmodernizowanie 75 szt. tramwajów 105N.
- zwiększenie efektywności funkcjonowania komunikacji tramwajowej i trolejbusowej poprzez ograniczenie strat czasu tramwajów i trolejbusów spowodowanych koniecznością nieuzasadnionego hamowania i przyspieszania oraz postoju w punktach kolizyjnych, co istotnie poprawi płynność jazdy.