Tramwaje wracają na ul. Hajducką w Chorzowie

9.06.2022

Dobiega końca modernizacja ul. Hajduckiej w Chorzowie. Od poniedziałku 13.06.2022 r. linia nr 20 powróci na swoją pełną trasę, a już najbliższy w weekend przebudowane torowisko na ul. Hajduckiej wykorzystają linie nr 6 i 19, kursując na zmienionej trasie ze względu na prace torowe w katowickiej dzielnicy Dąb.

Generalna przebudowa ul. Hajduckiej to wspólne zadanie spółki Tramwaje Śląskie S.A. oraz Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Chorzowie. Generalnym wykonawcą robót jest gliwicka firma Silesia Invest. – Podczas realizacji prac wykonawca borykał się z wieloma problemami, które wpłynęły na znaczne wydłużenie zakładanego na początku czasu realizacji zadania. Doczekaliśmy jednak momentu, gdy torowisko i sieć trakcyjna są gotowe na przyjęcie ruchu liniowego, dlatego bez dalszej zwłoki przywracamy pasażerom tramwajowe połączenie między Chorzowem Batorym a centrum miasta – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.

W czwartek 9.06.2022 r. odbyły się przejazdy techniczne, które potwierdziły gotowość infrastruktury do przyjęcia ruchu tramwajowego. Już w weekend (11-12.06.2022 r.) trasą linii nr 20 będą kursować linie nr 6 i 19, które ze względu na rozpoczynające się roboty modernizacyjne torowiska w katowickiej dzielnicy Dąb, nie będą mogły kursować na swojej stałej trasie. Od poniedziałku 13.06.2022 r. linie nr 6 i 19 wrócą na swoją stałą trasę, a na ul. Hajducką oraz ul. Bojowników o Wolność i Demokrację wrócą tramwaje linii nr 20. Tym samym od tego dnia linia nr 20 będzie znów kursować na swojej pełnej trasie w relacji: Katowice Szopienice pętla – Chorzów Rynek. Do ruchu przywrócona też zostanie linia nr 40 (zawieszona na czas modernizacji), która będzie kursować na trasie: Zawodzie Zajezdnia – Chorzów Batory Zajezdnia – Chorzów Rynek – Chorzów Stadion Śląski w weekendy i święta, co znaczy, że pierwszy raz po przerwie pojawi się w ruchu w Boże Ciało, tj. 16.06.2022 r.

Modernizacja ul. Hajduckiej w Chorzowie objęła m.in. przebudowę ok. 1700 metrów toru pojedynczego, budowę nowych przystanków oraz przebudowę sieci trakcyjnej a w zakresie miejskim m.in. przebudowę instalacji podziemnych, chodników oraz jezdni.

 

 
Eko = logicznie
Podróż bez spalin!
ekologia na szynach
 
Polityka cookies