Tramwaj wraca do rudzkiej Goduli
27.08.2021
Dobiegły końca prace modernizacyjne torowiska tramwajowego w Rudzie Śląskiej Goduli. Nowa infrastruktura została przetestowana, zdała egzamin, więc w środę 1 września na nowe tory wyjedzie tramwaj. Tymczasowo będzie to linia nr 39.
Pierwszy przejazd techniczny tramwaju torowiskiem zmodernizowanym w ramach zadania „Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej” odbył się 10 sierpnia, po tym jak generalny wykonawca – firma TOR-KRAK Sp. z o.o. – zgłosił Inżynierowi Kontraktu gotowość do rozpoczęcia procedury odbiorowej. – Komisja odbiorowa przystąpiła do pracy, wskazała generalnemu wykonawcy szereg drobnych poprawek niezbędnych do wykonania przed wznowieniem ruchu, a firma TOR-KRAK w kolejnych dniach usunęła wszystkie niedociągnięcia. Drugi przejazd techniczny odbył się już bez najmniejszych przeszkód, dlatego mogliśmy zgłosić do ZTM gotowość do uruchomienia komunikacji tramwajowej na zmodernizowanej infrastrukturze w dzielnicy Godula – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Na dalszym fragmencie linii, po stronie Bytomia, trwa jednak realizacja zadania wzdłuż ul. Frycza Modrzewskiego i na razie nie ma możliwości uruchomienia linii nr 9 na tym odcinku. Dlatego podjęta została decyzja, żeby tramwaje linii nr 9 nadal kończyły swoje kursy na pętli w Chebziu, a na odcinku od przystanku Chebzie pętla do przystanku Młyn Szombierski będzie kursować linia nr 39, obsługiwana wagonem dwukierunkowym. Linia nr 39 wystartuje wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego czyli w środę 1 września. Jej rozkład jazdy jest dostępny w zakładce Rozkłady jazdy na stronie internetowej Zarządu Transportu Metropolitalnego.
Inwestycja pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej” objęła m.in. modernizację ok. 2900 metrów toru pojedynczego, słupy i sieć trakcyjną, platformy przystankowe i dwie nowe mijanki. Zadanie jest elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko–Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską.