Rudzka Godula bez tramwaju – startują prace

16.04.2020

16 marca podpisana została umowa na modernizację torowiska tramwajowego w Rudzie Śląskiej Goduli. Niemal dokładnie miesiąc później wykonawca przystąpi do prac, a co za tym idzie wprowadzone zostaną istotne zmiany w organizacji ruchu tramwajowego między Rudą Śląską a Bytomiem.


Generalnym wykonawcą zadania pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej” jest krakowska firma TOR-KRAK, która bezpośrednio po podpisaniu umowy rozpoczęła przygotowania do wejścia w teren. – Wszystkie niezbędne formalności zostały dopełnione i w piątek 3 kwietnia przekazany został plac budowy, a w kolejnym tygodniu w terenie pracowali już geodeci. Teraz wykonawca może już rozpocząć prace demontażowe torowiska, a to znaczy, że linia nr 9 zostanie skrócona – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.

W związku z tym, od soboty 18.04.2020 r. do odwołania wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu tramwajowego:

  • dla linii nr 5 nastąpi korekta rozkładu jazdy,
  • tramwaje linii nr 9 będą kursować na skróconej trasie w relacji: Chorzów Rynek – Ruda Śląska Chebzie pętla,
  • dla linii nr 17 nastąpi zwiększenie ilości kursów oraz korekta rozkładu jazdy,
  • przywrócona zostanie linia nr 30 kursująca w relacji: Bytom pl. Sikorskiego – Zabrze Biskupice pętla,
  • w celu zapewnienia możliwości bezpośrednich dojazdów na trasie Ruda Śląska – Bytom, autobusowa linia nr 121 będzie kursować na trasie: Ruda Śląska Halemba pętla – Ruda Śląska Orzegów Waniora – Bytom Dworzec.


Na większości modernizowanego odcinka torowisko jest wydzielone z jezdni, zatem prace demontażowe nie powinny zakłócać ruchu samochodowego, choć mogą zdarzyć się krótkie utrudnienia na czas załadunku zdemontowanych elementów infrastruktury tramwajowej na samochody ciężarowe. W późniejszym czasie wprowadzone zostaną także czasowe zmiany w organizacji ruchu samochodowego.

Zadanie pn. „Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej” jest elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Inwestycja obejmie modernizację ok. 2900 metrów toru pojedynczego, a umowa z firmą TOR-KRAK warta jest niemal 21 mln zł netto. Zgodnie z zapisami umowy całość prac ma zostać zrealizowana do połowy marca 2021 r.

 

 
Eko = logicznie
Podróż bez spalin!
ekologia na szynach
 
Polityka cookies