Prace modernizacyjne wkraczają do Dąbrowy Górniczej. Umowa podpisana

18.01.2019

Spółka Tramwaje Śląskie S.A. i TOR-KRAK Sp. z o.o. podpisały umowę na modernizację torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej. Prace mają się rozpocząć w marcu, a potrwają do kwietnia 2020 r. To pierwsze zadanie inwestycyjne z unijnym dofinansowaniem, realizowane na terenie Dąbrowy Górniczej.


Inwestycję, wartą ponad 51 mln zł netto, zrealizuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o. wybrane w drodze postępowania przetargowego. Jest to pierwsze zadanie modernizacji infrastruktury torowej w Dąbrowie Górniczej, realizowane w ramach unijnego projektu infrastrukturalnego. – Zadanie obejmuje przebudowę infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka, od ronda Budowniczych Huty Katowice do skrzyżowania z ul. Zaplecze wraz z częścią pętli Gołonóg. Łącznie przebudowanych zostanie 5.800 metrów toru pojedynczego, a długość modernizowanego odcinka linii dwutorowej to ok. 2,8 km – mówi Bolesław Knapik, prezes Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Na inwestycję składa się m.in. wymiana podbudowy torowiska, posadowienie nowych słupów i montaż nowej sieci trakcyjnej, przebudowa peronów przystankowych, ułożenie nowego torowiska, wykonanie przejazdów torowo-drogowych oraz przejść dla pieszych.

Jestem bardzo zadowolony z przedsięwzięcia Tramwajów Śląskich, które wpisuje się w nasze plany dotyczące „Zielonej mobilności”, czyli zmiany układu komunikacyjnego w mieście, wprowadzenia równowagi między ruchem samochodowym, rowerowym, pieszym i transportem zbiorowym. Spółka pokazuje, że jest solidnym partnerem, z którym można realizować takie ambitne zadania – podkreśla Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej.


Na zdjęciu od lewej: Prezes Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A. Bolesław Knapik, Prezydent Dąbrowy Górniczej Marcin Bazylak, Prezes Zarządu TOR-KRAK Sp. z o.o. Wiesław Niedziela


Modernizacja linii dwutorowej daje możliwość prowadzenia robót przy zachowaniu ruchu tramwajowego po jednym torze, z czasowymi, krótkimi wstrzymaniami ruchu na czas montażu rozjazdów technologicznych i prowadzenie innych prac, przy których konieczne jest wstrzymanie ruchu, np. przebudowy przejazdów drogowo-tramwajowych. – Konkretny projekt organizacji ruchu tramwajowego przygotowany zostanie we współpracy spółki Tramwaje Śląskie S.A. i Zarządu Transportu Metropolitalnego z wykonawcą – zapowiada Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Zgodnie z zapisami umowy firma TOR-KRAK ma 15 miesięcy na realizację zadania. To oznacza, że do 18 kwietnia 2020 r. całość prac powinna zostać zakończona. – Jako że styczeń nie jest najlepszym momentem na rozpoczynanie tego typu prac budowlanych, a wykonawca musi jeszcze dopełnić różnych formalności związanych z przejęciem placu budowy, prace realnie będą mogły się rozpocząć w marcu. Wtedy też należy się spodziewać pierwszych utrudnień w ruchu tramwajów – wyjaśnia Andrzej Zowada.

Zadanie „Przebudowa torowiska tramwajowego wydzielonego w ciągu ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej od skrzyżowania ul. Piłsudskiego i ul. Kasprzaka do skrzyżowania ul. Kasprzaka i ul. Zaplecze” jest elementem „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego – etap I” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.

 

 
Eko = logicznie
Podróż bez spalin!
ekologia na szynach
 
Polityka cookies