Listopadowe remonty w Katowicach
18.12.2018
Pasażerowie tramwajów i kierowcy samochodów w Katowicach w listopadzie musieli uzbroić się w cierpliwość. W dwóch newralgicznych miejscach prowadzone były remonty przejazdów drogowo-tramwajowych, co wiązało się ze zmianami organizacji ruchu.
5 listopada rozpoczęła się przebudowa rozjazdu tramwajowego w kierunku Chorzowa i Siemianowic Śląskich oraz przejazdów drogowo-tramwajowych na rondzie i al. Korfantego. – Roboty podzielone zostały na dwa etapy. W pierwszym przebudowany został przejazd drogowo-tramwajowy na rondzie oraz zabudowana nowa zwrotnica przed rozjazdem w kierunku Chorzowa i Siemianowic Śląskich. Te prace zakończyły się w piątek 9 listopada – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A. W tym czasie wstrzymany był ruch tramwajów między katowickim Rynkiem a Rondem, a pasażerów woziły autobusy zastępcze. – W drugim etapie, modernizowany był przejazd drogowo-tramwajowy w jezdni al. Korfantego. W tym czasie tramwaje między Rynkiem i Rondem mogły już kursować, ale część z nich jeździła na zmienionych trasach – dodaje Andrzej Zowada. Prace zrealizowane zostały w założonym terminie i od 17 listopada w rejonie Ronda wszystko wróciło do normy.
Prace remontowe mogły się więc przenieść nieco na północ. Remont przejazdów drogowo-tramwajowych na pl. Alfreda w Katowicach był planowany do realizacji nieco później, jednak stan techniczny torowiska wymusił natychmiastowe działania. – Miały to być prace naprawcze połączeń styków szyn, jednak mając już wstrzymany ruch mogliśmy zrealizować szerszy zakres robót. Wymienione zostały nie tylko szyny, ale również płyty torowe oraz ułożona nowa podbudowa, ułożony został nowy rozjazd tramwajowy na pl. Alfreda, a nad całością wyregulowano sieć – wylicza Andrzej Zowada. Przy okazji, wykorzystując zawieszenie ruchu tramwajów, zmodernizowany został również przejazd drogowo-tramwajowy na skrzyżowaniu al. Korfantego z ul. Karłowicza.
Zarówno prace przy Rondzie, jak przy pl. Alfreda skutkowały znaczącymi utrudnieniami w ruchu samochodów. – Kierowcy szybko znaleźli drogi alternatywne i w efekcie, w większości obyło się bez dużych zatorów. Najważniejsze jest jednak to, że dzięki tym inwestycjom znacząco poprawiło się bezpieczeństwo i komfort podróżujących zarówno tramwajami jak i transportem indywidualnym – zaznacza rzecznik Spółki. To jednak nie koniec remontów w tym roku. Już w grudniu rozpoczął się wyczekiwany remont torowiska wzdłuż ul. Obrońców Westerplatte w katowickich Szopienicach.