Statuetka “Przedsiębiorstwo Fair Play 2014″ dla Tramwajów Śląskich S.A.
17.12.2014
12 grudnia 2014 r. w Warszawie wręczono wyróżnienia “Przedsiębiorstwo Fair Play 2014″. Po raz pierwszy Tramwaje Śląskie S.A. uhonorowane zostały przez Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym Nagrodą Główną – Statuetką “Przedsiębiorstwo Fair Play 2014″, którą odebrał prezes Zarządu Tadeusz Freisler.
- To wielkie wyróżnienie dla naszej firmy, że czwarty rok z rzędu kapituła Certyfikatu Jakości Biznesu doceniła spółkę Tramwaje Śląskie. Tegoroczne wyróżnienie jest jednak szczególne, gdyż zostaliśmy uhonorowani Nagrodą Główną – powiedział po ceremonii wręczenia wyróżnień prezes Tadeusz Freisler. Faktycznie Tramwaje Śląskie S.A. w trzech poprzednich latach otrzymywały certyfikaty “Przedsiębiorstwa Fair Play” – ostatni, w 2013 roku był już certyfikatem złotym.
Program „Przedsiębiorstwo Fair Play”, afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej, jest to przedsięwzięcie, w którym oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, uwzględniające między innymi sposób i styl prowadzenia przedsiębiorstwa, a nie tylko jego wyniki ekonomiczne czy jakość produktów. Celem programu jest promowanie etyki w działalności gospodarczej rozumianej jako zespół norm rzetelnego postępowania we wzajemnych relacjach przedsiębiorców z klientami, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami, społecznością lokalną, a także władzą lokalną i państwową.- Certyfikaty to nie tylko potwierdzenie spełnienia przez firmę standardów programu, ale także znak, że dla szefów firmy, którzy decydują o kierunku jej rozwoju oraz o jej strategii, wyznaczane w niej cele wykraczają daleko poza cel główny, jakim jest osiągnięcie zysku - podkreślił Przewodniczący Komisji Ogólnopolskiej Programu “Przedsiębiorstwo Fair Play” Mieczysław Bąk.
“Przedsiębiorstwo Fair Play” jest najstarszym ogólnopolskim programem certyfikującym w obszarze etyki biznesu i społecznej odpowiedzialności biznesu. Po raz pierwszy spółka Tramwaje Śląskie ubiegała się o certyfikat cztery lata temu. Od tego czasu co roku Zarząd Spółki poddaje firmę obiektywnej weryfikacji niezależnej instytucji będąc przekonanym, że Spółka utrzymuje wysoki standard współpracy z partnerami biznesowymi, a także relacji między przełożonymi a pracownikami oraz pracownikami a klientami, którymi są pasażerowie tramwajów.