Gość na górnośląskich szynach
1.02.2010
Z Wrocławia do siedziby Tramwajów Śląskich S.A. przyjechał wagon Protram 205WrAs. Od 13 maja testowany będzie na linii nr 6. Tramwaj jest nieco wyższy, a także dłuższy od wagonów którymi podróżują pasażerowie na Śląsku i w Zagłębiu. Ma ponad 26 metrów długości, czyli niemal 2 razy tyle, co popularne 105-tki, jest też prawie o 2,5 metra dłuższy od tramwaju 116Nd zwanego potocznie “Karlikiem”. Tramwaj jest przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych – część niskopodłogowa stanowi 21% powierzchni podłogi wagonu i wyposażona została w specjalną wysuwaną platformę. Wagon 205WrAs posiada nowoczesny układ napędowy, zapewniający pojazdowi odpowiednie przyśpieszenie, niezbędną w ruchu miejskim żwawość i możliwość odzysku energii elektrycznej przy hamowaniu. Zmodernizowany jest system otwierania drzwi a pasażerowie natomiast mają do dyspozycji wygodne siedzenia. Kierujący tramwajem motorniczy wykonuje swoją pracę w klimatyzowanej kabinie, przód wagonu został tak zaprojektowany aby kierujący nim miał jak najlepszą widoczność.
205WrAs to rodzimy produkt, powstał we wrocławskim Protramie, jego cena jest o ok. połowę niższa od ceny nowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów oferowanych obecnie na rynku. I co ważne – tramwaj ten nie wymaga gruntownej modernizacji tras tramwajowych. Testowany wagon Protram 205WrAs będzie kursował na linii nr 6 pomiędzy Katowicami a Bytomiem do 21 maja. Niewykluczone, że więcej takich wozów pojawi się w aglomeracji przed rokiem 2012.
Wyniki sondy na temat testowego wagonu z Wrocławia
Dziękujemy za udział w sondzie! Poniżej prezentujemy wyniki sondażu – są to średnie noty wystawione przez głosujących.
Ocena | |
---|---|
1. Wygoda podróżowania | 4.5919 |
2. Wygląd ogólny | 4.4694 |
3. Dostępność dla niepełnosprawnych | 4.3240 |
4. Proporcje miejsc siedzących i stojących | 4.5219 |
5. Ogólny wystrój wnętrza | 4.5674 |
6. Czytelność wyświetlanych komunikatów | 4.6095 |
7. Sposób zapowiadania przystanków | 4.5639 |