Tramwaje wracają na dwa tory
7.11.2012
Od wtorku 13. listopada tramwaje kursujące w kierunku katowickiego Brynowa, znów będą jeździć po dwóch torach. Tego dnia oddane zostaną do użytku przystanki na ulicy świętego Jana, którą tramwaje kursować będą dwukierunkowo. Wcześniej jednak ruch między Zawodziem a Brynowem zostanie wstrzymany, a tramwaje zastąpią autobusy.
W środku nocy z czwartku na piątek – o godzinie 1:00 – tramwaje kursujące między pętlami w Brynowie i Zawodziu przestaną kursować. Ich miejsce zajmą autobusy oznaczone jako T16 i T40 i taka sytuacja potrwa do nocy z poniedziałku na wtorek. W tym czasie podłączony zostanie drugi tor na ulicy św. Jana, zamontowana sieć trakcyjna i zlikwidowane zwrotnice służące do organizacji tymczasowych połączeń po jednym torze. Wtorkowym wczesnym rankiem – o godzinie 4:00 – prace się zakończą i tramwaje wrócą na tory.
Linia 16 znów kursować będzie między pętlami w Zawodziu i Brynowie. Do Brynowa dojedzie również jeżdżąca od Mysłowic linia nr 14. Z kolei tramwaje obsługujące linię nr 15 z Sosnowca Zagórza zakończą bieg na placu Miarki. Tym samym nowe przystanki na ulicy świętego Jana – tuż przy Teatrze Ateneum – będą obsługiwane przez trzy linie. Co istotne, utrzymane zostaną przystanki przy bocznym wejściu do dworca kolejowego na ulicy Konopnickiej oraz przystanek na ulicy Kochanowskiego przy Kinoteatrze Rialto. Jednocześnie zlikwidowana zostanie tramwajowa linia nr 37 łącząca Szopienice z Zawodziem.
Poniżej przedstawiamy nową organizację ruchu tramwajowego na ciągu Brynów – centrum Katowic – Zawodzie – Szopienice, która będzie obowiązywać od 13. listopada.
Linia nr 14 zostanie wydłużona do Brynowa (częstotliwość 15 minut):
Mysłowice Dworzec PKP – … – Zawodzie Zajezdnia – Zawodzie Pętla – Zawodzie Łączna – Zawodzie Ośrodek Sportowy – Zawodzie Uniwersytet Ekonomiczny – Zawodzie Paderewskiego – Katowice Graniczna – Katowice Damrota – Katowice Rynek (Teatr Śl.) – Katowice św. Jana – Katowice Konopnickiej Dworzec – Katowice Plac Miarki – Katowice Powstańców (tylko w kierunku Mysłowic) – Katowice Poniatowskiego (tylko w kierunku Brynowa) – Katowice Stadion AWF (tylko w kierunku Mysłowic) – Katowice Kościuszki Szpital – Brynów Zgrzebnioka – Brynów Gawronów – Brynów Drozdów – Brynów Słowików – Brynów Pętla
Linia nr 15 zostanie wydłużona do placu Miarki (częstotliwość 15 minut):
Zagórze Pętla – … – Zawodzie Zajezdnia – Zawodzie Pętla – Zawodzie Łączna – Zawodzie Ośrodek Sportowy – Zawodzie Uniwersytet Ekonomiczny – Zawodzie Paderewskiego – Katowice Graniczna – Katowice Damrota – Katowice Rynek (Teatr Śl.) – Katowice św. Jana – Katowice Konopnickiej Dworzec – Katowice Plac Miarki
Linia nr 16 będzie rozpoczynała trasę z pętli Zawodzie (częstotliwość 7-8 minut). Dodatkowo zostanie uruchomiony nowy przystanek Katowice św. Jana:
Zawodzie Pętla – … – Katowice Rynek (Teatr Śl.) – Katowice św. Jana – Katowice Konopnickiej Dworzec – … – Brynów Pętla
Linia nr 37 będzie zlikwidowana.
Trasy linii autobusowej komunikacji zastępczej T-16 i T-40.
Linia T-16 będzie kursowała z Brynowa do centrum Katowic i z powrotem do Brynowa (Brynów Kościuszki – Katowice Szkolna – Brynów Kościuszki) przez: T. Kościuszki, pl. K. Miarki, Jagiellońską, Francuską, Warszawską, Szkolną, S. Moniuszki, al. W. Korfantego, rondo J. Ziętka, al. W. Korfantego, A. Mickiewicza, Sokolską, pl. Wolności, Sądową, Mikołowską, Andrzeja, M. Skłodowskiej-Curie, M. Kopernika, pl. K. Miarki, T. Kościuszki (częstotliwość 10 minut).
Linia T-40 będzie kursowała z Zawodzia do centrum Katowic (Zawodzie Zajezdnia – Katowice Szkolna) przez: 1 Maja, Warszawską, a z powrotem: Warszawską, Szkolną, S. Moniuszki, Uniwersytecką, al. W. Roździeńskiego, J. Dudy-Gracza, 1 Maja (częstotliwość 7 minut).